کاربرد اینورتر در لوازم خانگی

در این مطلب سعی داریم در مورد کاربرد اینورتر در لوازم خانگی کمی صحبت کنیم تا تاثیرات و مزایای استفاده از این تکنولوژی در کاربری های خانگی را بررسی نماییم.

به طور کلی از برترین مزایای انواع اینورتر می توان به کنترل و کاهش مصرف انرژی اشاره داشت که در کاربری لوازم خانگی بسیار مورد توجه می باشد.

همچنین امکان استفاده بیشتر از لوازم خانگی و به طور کلی افزایش طول عمر آن ها بسیار برای مصرف کنندگان اهمیت دارد.

به همین دلیل تولید کنندگان لوازم خانگی بر آن شدند تا استفاده از این تکنولوژی را در کاربری های خانگی بومی سازی نمایند.

برق مصرفی خانگی به طور عام دارای ولتاژی برابر ۲۲۰ ولت و از نوع تکفاز می باشد که امکان راه اندازی الکتروموتور سه فاز را دارا نمی باشد.

در صورت راه اندازی موتور الکتریکی سه فاز از طریق برق تکفاز، بهره وری الکتروموتور و کارایی آن تا حد قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

اما در صورت استفاده از الکتروموتور سه فاز در تجهیزاتی مانند ماشین لباسشویی و یا ماشین ظرفشویی، استهلاک آن بسیار کاهش یافته و مصرف انرژی نیز کاهش خواهد یافت.

موتور ماشین لباسشویی

به همین دلیل می توان با بکارگیری یک اینورتر تکفاز که در ورودی با ولتاژ ۲۲۰ ولت راه اندازی خواهد شد، یک الکتروموتور سه فاز را راه اندازی نمود.

با این امکان به راحتی می توان کاربرد اینورتر در لوازم خانگی را با استفاده از موتور های سه فاز اجرایی نمود و از مزایای آن بهره برد.

همچنین در کولر های گازی می توان با استفاده از تکنولوژی موجود در اینورتر، مصرف برق توسط این وسیله را تا حد قابل توجهی کاهش داد.

اما باید توجه داشت که اینورتر مورد استفاده در کولر های گازی به لحاظ تکنولوژی و راه اندازی شباهتی به اینورتر سه فاز و تکفاز ندارد.

اما درایو ها به طور کامل امکان استفاده در تجهیزاتی و لوازم خانگی بالاخص ماشین های شستشو را خواهند داشت .

تولید کنندگان اینورتر از جمله اینورتر اینوت، اقدام به طراحی درایو  هایی نموده اند که قابلیت استفاده در لوازم خانگی را دارا می باشد.

همچنین نوع جدید اینورتر مورد استفاده لوازم خانگی، از نوع هوشمند و به منظور هوشمند سازی لوازم و تجهیزات خانگی مورد استفاده قرار می گیرد.

توان صنعت فروشنده انواع اینورتر تکفاز و سه فاز ایرانی و نماینده فروش اینورتر چینی اینوت.

برای خرید و سفارش محصولات، لطفا با شماره ۳۳۹۵۱۳۶۵ تماس حاصل فرمایید