اصطلاحات مهم در اینورتر

با توجه رشد و توسعه استفاده از اینورتر در صنعت اتوماسیون صنعتی، در استفاده از این وسیله اصطلاحاتی مهم وجود دارد.

در این مطلب سعی داریم شما را با اصطلاحات مهم در اینورتر آشنا کنیم تا در زمان خرید و استفاده از این وسیله هوشمند و کارا آشنا تر شوید.اصطلاحات مهم در اینورتر

شاید شما هم زمانی که در سایت ها فروش اینورتر جستجویی کرده باشید با چند اصطلاح اصلی در اینورتر سرعت، گشتاور و نیرو مواجه شده باشید.

اصطلاح نیرو در اینورتر در مورد درایو هایی که در صنایع تولید سیم و کابل تولید و عرضه شده مورد استفاده قرار می گیرد که درایو به سبب کنترل نیرو، ویژگی هایی را در اختیار کاربر قرار می دهد.

اما در راستای عبارت نیرو، واژه برایند نیرو مطرح می شود که زیر اصطلاح نیرو بوده و برآیند نیروی قابل کنترل توسط درایو را محاسبه و کنترل می نماید.

این ویژگی زمانی مورد استفاده می باشد که درایو توسط کنترلر ها از چند جهت نیرو را کنترل و مورد محاسبه قرار می دهد.

در این صورت می بایست برآیند نیروی که توسط یک درایو در جهات مختلف وارد می شود را محاسبه نمود که این وظیفه توسط اینورتر انجام می شود.

اما اصطلاحی بسیار پرکاربرد در اینورتر سه فاز یا تکفاز تمامی برند های تولیدی، میزان گشتاور یا Toque درایو می باشد که برای کاربران اهمیت دارد.

گشتاور در اصل همان نیروی چرخشی است که باعث گردش الکتروموتور می شود و ازآنجائیکه درایو وظیفه کنترل الکتروموتور را دارد، کنترل گشتاور توسط درایو بسیار با اهمیت است.

گشتاور ارتباطی مستقیم و خطی با نیرو دارد به این صورت که اگر بر شافت الکتروموتور نیروی برابر با ۱۰ بار وارد گردد، میزان گشتاور نیز برابر با ۱۰ نیوتن خواهد بود.

به این ترتین هر میزان افزایش در نیرو باعث افزایش میزان گشتاور خواهد شد که در تمامی اینورتر ها ، ویژگی کنترل گشتاور توسط درایو قابل کنترل می باشد.

اما یکی دیگر از اصطلاحات مهم در اینورتر سرعت می باشد که شاید اصلی ترین و بدیعی ترین ویژگی اینورتر کنترل سرعت می باشد.

سرعت به معنای مسافت طی شده می باشد که دراینورتر میزان سرعت از طریق فرکانس کنترل و پایش می شود و افزایش دور الکتروموتور به منزله سرعت انجام می شود.

برند هایی مانند تکو یا اینورتر دلتا در فرکانس خروجی دارای قابلیت هایی خاص می باشند که با فرکانسی بالا در خروجی، قابلیت کنترل موتور های با دور بالا را دارند.

عامل دیگر که از اصطلاحات مهم در اینورتر می باشد، توان یا قدرت اینورتر می باشد که بیانگر قدرت اینورتر در کنترل الکتروموتور می باشد .

بر این اساس رنج توان اینورتر تعیین و تولید می شود به بازار مصرف ارائه می گردد تا توانایی کنترل الکتروموتور متقابل را دارا باشد.

برخی از اینورتر ها مانند اینورتر اینوت توانایی کنترل توان یک رنج بالاتر را در مد سبک با کاربری ساده دارا می باشند.

توان اینورتر، فروشنده انواع اینورتر چینی و اروپایی و نماینده رسمی فروش اینورتر یونیک ساخت ایران با گارانتی و خدمات پس از فروش.

برای خرید و سفارش انواع اینورتر، لطفا با شماره ۳۳۹۵۱۳۶۵ تماس حاصل فرمایید