پارامتر های مهم و کاربردی اینورتر

یکی از موارد بسیار مهم در مبحث اینورتر نحوه راه اندازی و استفاده از اینورتر می باشد که در خروجی و بازدهی آن بسیار حائز اهمیت است.

مواردی در مورد اینورتر پیش از خرید اهمیت دارد که اصلی ترین آن ها مربوط به ولتاژ تغذیه، فرکانس و ولتاژ برق شبکه مورد استفاده و نوع کاربری می باشد.پارامتر های مهم و کاربردی اینورتر

اما بعد از انتخاب اینورتر سه فاز یا تکفاز مورد نظر، تنظیماتی در درایو باید انجام شود که از ضروریات اصلی و اساسی اینورتر می باشد.

این نوع تنظیمات به صورت پایه ای در درایو انجام شده و و جزو پارامتر های مهم و کاربردی اینورتر می باشند که حتما در هر مدل راه اندازی باید مد نظر قرار گیرد.

یکی از این پارامتر های اصل، حداقل سرعت مجاز اینورتر می باشد که می بایست بر اساس گشتاور ثابت متناسب با نوع کاربرد باشد.

پارامتر حداقل سرعت اینورتر ال اس IP5 با کاربری پمپ و فن معمولا عددی برابر با صفر هرتز می باشد که به صورت پیشفرض تعریف شده است.

اما این عدد معمولا با سرعتی بالاتر در این پارامتر تعریف می گردد مشروط به اینکه کمینه سرعت باعث پایین تر رفتن درایو از محدوده مجاز نشود.

پارامتر دیگر که باز هم مربوط به سرعت می باشد، حداکثر سرعت می باشد که در آن سقف و بیشینه سرعت درایو تعیین می شود.

به طور معمول و پیشفرض این عدد بر روی فرکانس ۵۰ هرتز قرار داده شده است که بنا بر نوع کارایی ، این پارامتر نیز قابلیت تغییر را دارا خواهد بود.

اساسا نوع کاربری اینورتر با امکان تنظیم پارامتر های حداقل و حداکثر سرعت الکتروموتور توسط اینورتر بوده و از پارامتر های اصلی می باشد.

شدت جریان مجاز اینورتر نیز از پارامتر های اصلی بوده که به راحتی می توان مقدار آن را از روی پلاک اینورتر مشاهده و تنظیم نمود.

شدت جریان گشتاور استارت نیز از موارد بسیار با اهمیت در تنظیمات درایو می باشد که میزان جریان عبوری را در زمان شروع بکار تعیین می نماید.

اینورتر دلتا ساخت تایوان به عنوان پیشفرض این عدد را روی ۱۸۰ قرار داده که کاربر بنا بر میزان گشتاور مورد نیاز این عدد تا ۲۵۰ درصد نیز قابل افزایش می باشد.

مدت زمان افزایش یا کاهش سرعت نیز بنا بر نوع کاربری درایو تجهیزات مورد استفاده تنظیم و تعیین می شود.

این پارامتر شباهت زیادی به عملکرد سافت استارتر داشته و از خرابی و آسیب جدی به الکتروموتور در طول زمان جلوگیری می نماید.

با تنظیم این دو پارامتر کاربر به راحتی تعیین می نماید که درایو از سرعت صفر تا حداکثر سرعت را در چه مدت زمانی می بایست طی نماید.

ویژگی که در بسیاری از اینورتر های جدید در برند های مختلف وجود دارد پرارمتر اتوتیونینگ می باشد تنظیم کننده خودکار اینورتر می باشد.

با توجه به هوشمندی بسیار بالای اینورتر ، این وسیله بر اساس میزان بار خروجی بر روی الکتروموترو به صورت کاملا خودکار تنظیمات را انجام می دهد.

کاربر صرفا با فعال کردرن این ویژگی به اینورتر اجازه می دهد تا به صورت اتوماتیک، الکتروموتور را کنترل و پایش مستمر نماید.

فروشگاه توان اینورتر فروشنده انواع اینورتر اصلی اروپایی و نماینده فروش اینورتر اینوت ساخت چین.

برای خرید و ثبت سفارش لطفا با شماره تلفن ۳۳۹۵۱۳۶۵ تماس حاصل فرمایید