پورت ارتباطی اینورتر

یکی از ویژگی های اینورتر پورت ارتباطی اینورتر می باشد که از طریق آن درایو توانایی برقراری ارتباط با انواع کنترلرها و سایر ابزار ها را دارا خواهد بود.

از رایج ترین پورت های ارتباطی و محبوبی که در اکثر اینورتر ها وجود دارد می توان به پورت RS485  اشاره داشت که در اکثر اینورتر ها وجود دارد.

پورت ارتباطی اینورتر

اما اینکه این پورت چیست و انواع این پورت کدامند ، سعی داریم تا در این مطلب به آن اشاره ای کامل داشته باشیم و مشخصات آن را بیان کنیم.

اصولا از پورت RS485 و پروتکل تحت این پورت در مواردی استفاده می شود که انتقال اطلاعات یا دیتا در فواصلی دور مورد نیاز باشد.

این پورت و این پروتکل به دلیل امکان شبکه شدن دارای محبوبیت بسیار بالایی بوده و به صورت دوطرفه مورد استفاده قرار می گیرد.

دیگر ویژگی و قابلیت این پورت ارتباطی امکان افزایش تعداد فرستنده و گیرنده ها تا ۳۲ دستگاه می باشد که بسیار مورد علاقه مصرف کنندگان می باشد.

اما سرعت بالای تا ۴۰ مکابایت در ثانیه نرخ انتقال اطلاعات توسط این پورت در پروتکل rs-485  می باشد که سرعتی بالا به حساب می آید.

از دیگر ویژگی های این پورت و پروتکل ارتباطی به دلیل وجود حالت دیفرانسیلی، می توان به عدم تاثیر پذیری نویز در زمان بهره برداری از آن اشاره داشت.

انواع پورت RS485

پورت ارتباطی اینورتر در بستر RS485  دارای سه نوع متفاوت می باشد که بر روی انواع اینورتر سه فاز و تکفاز بنا بر نوع کارایی یکی از آنها مورد استفاده قرار می گیرد.

اولین نوع پورت RS485 مدل Write Only یا فقط نوشتاری می باشد که صرفا می توان اطلاعات را بر روی آن نوشت و ذخیره سازی نمود.

اما نوع دیگر از مدل این پورت ارتباطی که در اینورتر ال اس بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، نوع Half Duplex می باشد .

این نوع پورت از طریق ارتباط دو سیمه بر روی اینورتر نصب شده قابلیت برقراری ارتباط دوطرفه غیر همزمان را در اختیار کاربر قرار می دهد.

اما نوع سوم پورت ارتباطی اینورتر در پروتکل RS485 مدل Full Duplex می باشد که ارتباط دوطرفه هم زمان از طریق اتصال چهار سیم را در اختیار مصرف کننده قرار می دهد.

توان اینورتر فروشنده انواع اینورتر تکفاز و سه فاز ایرانی، چینی و اروپایی و نماینده فروش اینورتر ال اس ساخت کره.

برای خرید و سفارش انواع اینورتر، لطفا با شماره ۳۳۹۵۱۳۶۵ تماس حاصل فرمایید