نحوه کاهش مصرف انرژی از طریق اینورتر

در مطالب قبلی در خصوص مزایای استفاده از اینورتر یکی از مهمترین و مورد قبول ترین ویژگی های اینورتر امکان کنترل مصرف انرژی ذکر شده است.

اما نحوه کاهش مصرف انرژی از طریق اینورتر چگونه است و چطور با استفاده از این ابزار اتوماسیون صنعتی می توان مصرف انرژی را پایش و کنترل نمود در این مطلب اشاره خواهد شد.نحوه کاهش مصرف انرژی از طریق اینورتر

به طور کلی اینورتر ابزاری برای کنترل دور الکتروموتور می باشد که وظیف اصلی آن بشمار می رود و در کنار این کنترل دور ، ابزار دیگری نیز در اختیار مصرف کننده قرار می دهد.

اولین و برترین ویژگی اینورتر ، کنترل دور الکتروموتور در لحظه استارت می باشد که چرخش دور موتور را با افزایش تدریجی دور از صفر تا دور نامی کنترل می نماید.

به طور کلی همواره یکی از موارد مصرف بالای برق در الکتروموتور ها، شدت جریان عبوری در لحظه استارت الکتروموتور می باشد که بار بالایی را به شبکه برق وارد می سازد.

اما با استفاده از اینورتر اینوت تکفاز و یا سه فاز و یا هر برند دیگری، به راحتی می توان با تنظیم پارامتر های اولیه دور الکتروموتور را در لحظه استارت به صورت تدریجی افازیش داد.

با این روش دیگر می توان به نگرانی مصرف کننده از اینکه الکتروموتور به صورت چند باره استارت و استاپ داشته باشد ، پایان داد.

به دنبال این ویژگی، یکی دیگر از ابزار نحوه کاهش مصرف انرژی از طریق اینورتر را میتوان فعال نمود و از این طریق بهره برداری لازم را داشت.

کنترل زمان خواب و بیداری که توسط اینورتر قابل برنامه ریزی بوده و می توان از مصرف بی رویه انرژی در زمانی بی باری و بی نیازی از کارکرد سیستم از آن بهره برد.

همچنین می توان با استفاده از ویژگی های برند هایی مانند اینورتر ال اس که به صورت پیشفرش در آن ها تعبیه شده، دور الکتروموتور را بر اساس بار خروجی تنظیم و پایش نمود.

این ویژگی همان کنترل خودکار دور الکتروموتور می باشد که به قابلیت Auto Tune معروف بوده که در مطالب قبلی به آن پرداخته شده است.

به این صورت الکتروموتور دیگر با سرعت نامی از پیش تعریف شده چرخش نخواهد داشت و انرژی یکسان مصرف نمی نماید.

هر زمان که بار خروجی بر روی الکتروموتور کاهش یابد، با استفاده از یک اینورتر INVT سه فاز هوشمند می توان مصرف انرژی را تا حد قابل ملاحظه ای کاهش داد.

توان موتور نمایندگی رسمی فروش محصولات اینورتر تک فاز و سه فاز ال اس و دانفوس و نمایند رسمی اینورتر ایرانی یونیک استارک.

برای خرید و سفارش محصولات لطفا با شماره تلفن ۳۳۹۵۱۳۶۵ تماس حاصل فرمایید