طریقه اتصال اینورتر به برق

اینورتر به عنوان ابزاری در صنعت اتوماسیون صنعتی بکار می رود و محافظی عالی برای تجهیزات برقی به منور افزایش عمر و کاهش مصرف می باشد.

اما خود اینورتر نیز ابزاری گران قیمت می باشد که برای محافظت از آن می بایست طریقه اتصال اینورتر به برق را به طور اصولی رعایت نماییم.

طریقه اتصال اینورتر به برق

تمامی تولید کنندگان اینورتر تک فاز و سه فاز دارای راهنمای نصب و راه اندازی می باشند که به عنوان بهترین راهنما برای راه اندازی اینورتر می باشند.

در دفترچه راهنمای فنی یا User’s Manual اینورتر ال اس و یا هر برند دیگری، با رسم شکل، نام پایه های ورودی و طریقه اتصال آورده شده است.

اما نکته قابل توجه در طریقه اتصال اینورتر به برق نوع اینورتر می باشد که باید با برق تکفاز شهری ره اندازی شود و یا برق سه فاز؟

ورودی اینورتر، با N و L  در نوع ورودی برق تکفاز شناسایی و علامت گذاری شده است که می توان بر روی ترمینال های ورودی به آسانی مشاهده نمود.

اما در برخی از برند ها مانند اینورتر اینوت ، ورودی های اینورتر با L1 و L2 مشخص گردیده اند.

در برخی دیگر از برند های تولیدی به دلیل تشابه قاب اینورتر در نوع تکفاز و سه فاز، علامت مشخص شده به صورت L1,L2 و L3 مشخص شده است.

برای اتصال اینورتر ال اس تکفاز به برق شهری به عنوان مثال در مدل IG5 که هم دارای رنج تکفاز و هم سه فاز می باشد، نحوه اتصال به صورتی ساده انجام می شود.

در اینورتر تکفاز ال اس ترمینال های L1 ,L2 به برق تکفاز شهری ۲۲۰ ولت متصل گردیده و به راحتی عملیات راه اندازی انجام می شود.

اما در اینورتر ال اس سه فاز مدل IG5 به ترتیب فاز های R,S و T به ترمینال های L1,L2 و L3 متصل شده و درایو راه اندازی خواهد شد.

اما نکته ای ساده و بسیار با اهمیت اتصال فاز به L1 یا ترمینال فاز مشخص شده بر روی اینورتر در نوع تکفاز می باشد.

در نوع سه فاز نیز اتصال ترتیب فاز های ورودی بر روی درایو می بایست با توجه به نوع اتصال ستاره یا مثلث موتور صورت پذیرد.

در صورت عدم رعایت ترتیب فاز ورودی در نوع اینورتر سه فاز، دور خروجی الکتروموتور برعکس جهت چرخش معین شده می باشد.

توصیه فروشگاه توان اینورتر، دریافت خدمات نصب و راه اندازی اینورتر از متخصصان امر می باشد تا ضرری متوجه مصرف کننده نباشد.

برای خرید و سفارش انواع اینورتر لطفا با شماره ۳۳۹۵۱۳۶۵ تماس حاصل فرمایید