محیط کاری اینورتر

مانند تمامی ابزارها و تجهیزات صنعتی مورد استفاده، اینورتر به عنوان یکی از پرکاربرد ترین ابزار اتوماسیون صنعتی نیز برای کارکرد درست، نیازمند محیطی مناسب می باشد.محیط کاری اینورتر

تمامی شرکت های تولید کننده اینورتر برای شرایط محیطی محصولات تولیدی خود، استاندارد هایی را تعریف و در کتب فنی ارائه نموده اند.

در صورت تعریف درست و اصولی شرایط محیط کاری هر اینورتر تکفاز و یا سه فاز، کارکرد اینورتر عالی و مدت زمان  کارکرد آن طولانی تر خواهد بود.

از مهم ترین و اساسی ترین شرایط محیط کاری اینورتر می توان به قابلیت های نصب اینورتر در داخل تابلو ها اشاره داشت.

معمولا به دلیل وجود فن خنک کننده اینورتر، نصب اینورتر ها در صورت نیاز به استفاده از چندین اینورتر در یک مدار فرمان، در کنار یکدیگر باعث وجود اختلالاتی خواهد شد.

از اینرو شرکت های تولید کننده در طراحی درایو های تولیدی خود سعی داشته اند تا با طراحی کوچک سازی شده محصولات خود این امکان را برای مصرف کننده فراهم نمایند.

به عنوان مثال، اینورتر اینوت در مدل های جدید خود با نام ها GD10,GD20,GD200 و … درایو های کامپکت تولید نمودده و قابلیت نصب ساید بای ساید را برای این مدل ها فراهم آورده است.

اما نکته مهم و قابل تامل در طراحی و استانداردهای تولیدی هر درایو صنعتی، درجه حفاظتی یا همان IP هر اینورتر می باشد.

تمامی شرکت های تولید کننده اینورتر، در کتب فنی و منوال های خود، به درجه حفاظتی درایو اشاراتی داشته اند.

برابر این درجه به راحتی می توان کارکرد در محیط کاری اینورتر مورد نیاز هر درایو صنعتی را تعیین و مورد استفاده قرار داد.

اینورتر دانفوس سه فاز در مدل Aqua با توجه به نوع کاربری این مدل از اینورتر که در پمپ و فن مورد استفاده قرار می گیرد، سطح حفاظتی آن را افزایش و قابیلت کار در محیط های مرطوب را قرار داده است.

همچنین درایو های تولیدی شرکت های اروپایی و چینی، برای سیستم ها تهویه مطبوع، همگی قابلیت کار در محیط های مربوط را با توجه به ن.ع کارکرد سیستم های تهویه دارا می باشند.

با رشد و توسعه کاربری انواع اینورتر، استفاده از این درایو در محیط هایی با درجه تهدید بالا از جمله گرمای بیش از حد مانند کوره ها نیز الزامی شده است.

برای این محیط ها نیز درایو هایی خاص با درجه حفاظتی بسیار بالا تولید و توسط شرکت هایی مانند دانفوس، تله مکانیک و یا شرکت چینی اینوت تولید و به بازار عرضه شده است.

توصیه ما به عنوان یکی از عرضه کنندگان اینورتر در سطح کشور، تهیه اینورتر برابر با شرایط محیط کاری و توجه به منوال ها و استاندارد های تعریف شده می باشد.

تیم تخصصی فروشگاه توان اینورتر، آماده ارائه خدمات مشاوره ای پیش از خرید و ارائه راه کار ها و نظرات مشاوره ای به منظور تهیه درایو مناسب مصرف کنندگان می باشد.

برای خرید و سفارش انواع اینورتر، لطفا با شماره تماس ۳۳۹۵۱۳۶۵ تماس حاصل فرمایید