تنظیم جهت چرخش الکتروموتور با اینورتر

از ویژگی های اینورتر بسیار توضیح داده ایم اما یکی از قابلیت های آن امکان تنظیم جهت چرخش الکتروموتور با اینورتر می باشد که در این مطلب به آن اشاره خواهیم داشت.

از ویژگی های و کاربری های اصلی اینورتر، امکان تسلط و فرمان پذیری الکتروموتور در خصوص نحوه چرخش و دور آن می باشد.

تنظیم جهت چرخش الکتروموتور با اینورتر

به راحتی با استفاده از یک اینورتر تکفاز و یا سه فاز در هر برندی، می توان الکتروموتور را از دور صفر تا دور نامی آن به چرخش درآورد.

همچنین می توان این نوع چرخش را برنامه ریزی نمود که به عنوان مثال شمار یک اینورتر ال اس IG5 را در مرحله راه اندازی الکتروموتور با چه دوری استارت نمایید.

در ادامه الکتروموتور می تواند با برنامه ای که به اینورتر داده شده به تدریج از دور تعیین شده به دور نامی و یا حتی با تغییرات فرکانسی به دوری بالاتر از آن برسد.

اما نکته ای خاص و ویژه برای یکی از کاربرد های اینورتر، امکان تغییر جهت چرخش الکتروموتور می باشد که با استفاده از این ابزار اتوماسیون صنعتی به راحتی قابل انجام است.

قبل از ورود اینورتر به بازار صنعت اتوماسیون، با استفاده از ابزار سخت افزاری امکان تغییر جهت چرخش الکتروموتور وجود داشت.

تهیه این ابزار مستلزم صرف هزینه ای بعضا هنگفت با توجه به نوع ابزار مورد استفاده و الزام در نصب و راه اندازی این ابزار بر روی الکتروموتور بود.

کلاچ، انواع کلید ها، انواع گیبرکس ها و … دسته ای از این ابزار می باشند که برای تغییر جهت گردش انواع الکتروموتور مورد استفاده قرار می گرفتنند.

ای بسا استفاده از این ابزار محدودیت هایی برای کاربر ایجاد می نمود که برای رفع آن ها می بایست تمامی قطعات استفاده شده از روی الکتروموتور حذف گردند.

همچنین این ابزار توانایی ایجاد دوری خاص و یکسان در جهت مخالف گردش داشتند محدودیت هایی خاص برای کاربر ایجاد می نمایند.

اما با استفاده از اینورتر صرفا با تغییر یک یا چندین پارامتر به راحتی این امکان در دسترس کاربر قرار گرفته و سهولت بسیار بالایی دارد.

صرفا پس از نصب ور راه اندازی یک اینورتر سه فاز بر روی الکتروموتور می توان با تنظیم پارامتر مورد نظر، تنظیم جهت چرخش الکتروموتور با اینورتر به راحتی انجام داد.

فروشگاه توان اینورتر فروشنده انواع اینورتر اینوت، دانفوس، ال اس و نماینده رسمی فروش اینورتر یونیک استارک ساخت ایران با گارانتی و خدمات پس از فروش.

برای خرید و سفارش انواع اینورتر ایرانی، چینی و اروپایی لطفا با شماره ۳۳۹۵۱۳۶۵ تماس حاصل فرمایید