طریقه محافظت از اینورتر

امروزه به دلایل افزایش افسار گسیخته قیمت ها از جمله تجهیزات اتوماسیون صنعتی، طریقه محافظت از اینورتر نیز با قیمت بالای این محصول صنعتی اهمیت یافته است.

اما فلسفه استفاده از اینورتر خود به معنای محافظت از سیستم و در راستای افزایش عمر تجهیزات می باشد .

طریقه محافظت از اینورتر

حال اینکه خود اینورتر به نوعی محافظ تجهیزات بوده اما در فرایند فعلی، حفاظت از اینورتر سه فاز و یا تکفاز به دغدغه ای برای مصرف کننده تبدیل شده است.

اول از اینکه بسیار از تولید کنندگان اینورتر از جمله اینورتر دلتا ساخت تایوان، در ورودی دارای محفظ می باشند که از اینورتر حفاظت می نماید.

مانند تمامی تجهیزات برقی و الکترونیکی، ولتاژ ورودی بیش از حد و اندازه استاندارد، باعث آسیب به تجهیزات می گردد که  اینورتر به دلیل ساختاری پیچیده، از این موضوع آسیب جدی خواهد دید.

آسیب به IGBT، مدار تغذیه ورودی دستگاه و برد اصلی اینورتر ، ساده ترین و معمول ترین صدماتی است که به درایو وارد خواهد شد.

اما اینورتر Delta  سه فاز، در اکثر مدل ها برای افزایش رضایتمندی مصرف کننده، اقدام به تعبیه صافی و به نوعی محافظ در ورودی تغذیه دستگاه نموده است.

با این وصف، در صورت افزایش بیش از حد استاندارد ولتاژ ورودی، درایو به صوری هوشمند و خودکار از ادامه فعالیت متوقف خواهد شد.

به تبعیت از این ویژگی بسیار مفید و قابل توجه، اینورتر اینوت نیز در صری محصولات جدید خود با کد GD یا همان Good Drive  ها، علاوه بر کوچک سازی ساختار بدنه اینورتر، محافظ برق ورودی را نیز در نظر گرفته است.

با طراحی های جدید و متد های تولید انواع اینورتر ، خود درایو ها به طور خودکار از خود محافظت می نمایند تا ولتاژ ورودی بالا، آسیبی به آن ها وارد نسازد.

اما نمونه های یاد شده، به طور خاص دارای محافظ اینورتر در ورودی می باشند که باعث تقویت و حس اطمینان خاطر می شود.

به طور کلی به دلیل اینکه اینورتر معمولا در تابلو های برق مورد استفاده قرار می گیرد و در تابلوهای برق به نوعی عامل محافظتی وجود دارد، نیازی به استفاده از وسایل حفاظتی نیست.

در یک تابلوی برق صنعتی، به غیر از اینورتر، انواع پی ال سی، کنترلر، کنتاکتور و … در نظر گرفته شده که همگی نیاز به محافظت در برابر ولتاژ بالا دارند.

با این اوصاف طریقه محافظت از اینورتر با توجه به پیشرفت در تولید اینورتر های طری جدید و در صورت استفاده از  تابلو های برق ، ضروری نمی باشد.

فروشگاه توان اینورتر، فروشنده انواع اینورتر تکفاز و سه فاز و نماینده فروش اینورتر ال اس ساخت کره در تهران با لیست قیمت مصوب و شرکتی.

برای خرید و سفارش انواع اینورتر، لطفا با شماره تلفن ۳۳۹۵۱۳۶۵ تماس حاصل فرمایید