اجزاء اینورتر تکفاز

مانند تمامی تجهیزات در صنایع، اینورتر نیز دارای اجزایی می باشد که در کنان هم سیستمی هوشمند تشکیل داده و عملیات کنترل دور الکتروموتور را انجام می دهند.

در این مقاله سعی داریم شما را با واژه های اجزاء اینورتر تکفاز آشنا نموده و معرفی اجمالی هر یک از اجزاء را انجام دهیم.اجزاء اینورتر تکفاز

یکی از از خصوصیات و ویژگی های اینورتر تکفاز، امکان راه اندازی الکتروموتور های سه فاز را با برق شهر در اختیار کاربر و مصرف کننده قرار می دهد.

البته در مقالات قبلی به تفصیل اشاراتی داشته ایم که اینورتر تکفاز مبدل برق تکفاز به سه فاز نیست و صرفا برق خروجی آن، ولتاژ سه فاز جهت تغذیه و راه اندازی الکتروموتور سه فاز را در اختیار ما قرار می دهد.

قبل از معرفی اجزاء اینورتر تکفاز، اشاره می نماییم که کاربری اینورتر تکفاز در مصارف سبک صنعتی و خانگی برای راه اندازی پمپ، آسانسور و بالابر های خانگی و فروشگاهی می باشد.

همچنین به منظور کنترل فرکانسی گردش الکتروموتور های سه فاز که از طریق برق تکفاز راه اندازی می شوند، می توان از اینورتر تکفاز اینوت و یا ال اس استفاده نمود.

اما ماژول های درایو تکفاز یا اجزاء آن بشرح ذیل می باشند:

  • برد کنترل
  • برد یا منبع تغذیه
  • مدار اصلی

برد کنترل یا ترمینال برد، مجموعه ای است که از طریق آن درایو با استفاده از پردازش سیگنال های ورودی، عملیات کنترلی را به انجام می رساند.

به طور کلی می توان اشاره داشت که برد کنترل به عنوان قبل و فرمانده اینورتر مرکز کنترل عملیات و پروازشگر بوده و وظیفه اصلی را در اینورتر بر عهده دارد.

منبع تغذیه اینورتر نیز به عنوان تامین کننده ولتاژ مورد نیاز برای راه اندازی اینورتر بوده و برق ورودی درایو را پردازش و تاین می نماید.

در بسیاری از اینورتر ها همانند اینورتر دلتا ساخت تایوان، برد تغذیه مجهز به محافظ یا استابلایز می باشند.

وجود چنین محافظی باعث می شود تا درایو از نوسانات ولتاژ در امان مانده و به برد تغذیه که خود از اجزاء اینورتر تکفاز که آسیب پذیر می باشند، محافظت نماید.

اما مدار اصلی اینورتر چیست؟ چگونه کار می کند و چه نقشی در اداره و کنترل درایو تکفاز یا سه فاز دارد.

مدار اصلی مجموعه ای است که توسط آن ولتاژ ورودی جریان متناوب بع جریان مستقیم جهت اعمال کنترل های درون اینورتر ، تبدیل می گردد.

این نقش را در داخل درایو، وسیله ای به نام IGBT انجام می دهد که به دلیل کارکرد مستمر و مدام، در معرض خرابی و آسیب قرار دارد.

توان اینورتر، فروشنده انواع اینورتر تکفاز و سه فاز اروپایی، ژاپنی و چینی و نماینده رسمی فروش اینورتر یونیک ساخت ایران.

برای خرید و سفارش انواع اینورتر لطفا با شماره تلفن ۳۳۹۵۱۳۶۵ تماس حاصل فرمایید