بهبود عملکرد اینورتر

با توجه به افزایش کاربرد اینورتر در سیستم های صنعتی و روش مستمر آن، نحوه نگهداری مناسب در راستای بهبود عملکرد اینورتر نیز مهم و تاثیرگزار است.

نه تنها می بایست به دلیل قیمت نسبتا بالای این تجهیز صنعتی توجه ویژه ای به آن داشت، بلکه بازدید و کنترل مستمر این وسیله الکتریکی، در خروجی آن تاثیری بسزا خواهد داشت.بهبود عملکرد اینورتر

مانند تمامی تجهیزات صنعتی، اینورتر تک فاز و سه فاز نیز نیاز به مراقبت و بازبینی به منظور جلوگیری از خلل و کاهش عملکرد سیستم دارند.

در این مطلب با اشاره به راه کار ها و نکات کلیدی سعی در آن داریم تا شما را با مواردی که منجر به بهبود عملکرد اینورتر خواهد شد آشنا کنیم.

در بسیاری از اینورتر ها در محل ورودی هوای اینورتر که کانال خنک کننده درایو می باشد، فیلتری تعبیه شده است که نیازمند بازبینی مستمر می باشد.

از اصلی ترین و اساسی ترین آسیب هایی که منجر به خرابی درایو خواهد شد، ورود گرد و غبار و ذرات مزاحم به داخل اینورتر بوده که تا درصد قابل توجی توسط همین فیلتر ها قابل جلوگیری می باشند.

اما خود این فیلتر هایی که از ورود هر گونه گرد و غبار به داخل فضای اینورتر، و فن خنک کننده  درایو می شوند نیز ، نیازمند تعویض و بازدید می باشند.

در محل ورودی هوای اینورتر که در بعضی از اینورتر ها مانند اینورتر دانفوس فیلتر تعبیه شده، به دلیل مکش هوای محیط، طبیعتا گرد و غبار بیشتری نیز قرار خواهد گرفت.

از این رو نظافت و رفع گرد غبار های کانال ورودی هوا نه تنها باعث بهبود عملکرد اینورتر خواهد شد که زمان تعویض فیلتر ها را نیز طولانی خواهد کرد.

در محل اتصال کابل های ورودی و خروجی بر روی ترمینال های اینورتر ، به دلیل عبور جریان برق با شدت بالا، احتمال شل شدن بعضی اتصالات وجود دارد که بازبینی این اتصالات نیز از ضروریات می باشد.

هر گونه عدم اتصال، شل بودن و سایر موارد خود به نوعی باعث خواهد شد که اینورتر شدت جریان عبوری بیشتر از حد مجاز را در آن ترمینال تحمل و آسیب جدی به برد وارد نماید.

اینورتر دلتا در تمامی مدل ها امکان اتصال به کامپیوتر از طریق کابل یو اس بی را دارا می باشد که امکان ویژه ای را در اختیار کاربر قرار می دهد.

این امکان ویژه باعث می شود تا به راحتی بتوان از اینورتر و پارامتر ها تنظیم شده آن نسخه بک آپ یا پشتیبان تهیه و نگهداری نمود.

در زمان ها قطعی مقطعی و ثانیه ای برق، امکان حذف کلی حافظه وجود دارد که میتوان از طریق نسخه پشتیبان به راحتی تنظیمات را بازیابی نمود.

کی پد اینورتر در زمان انجام تنظیمات بسیار کارا می باشد اما در زمان های عدم نیاز، صرف به عنوان یک نمایشگر عمل می نماید.

حال آنکه خود کی پد از طریق اتصالاتی به درایو وصل شده که بازبینی و کنترل آن ها باعث میشود از هر گونه اتصال کوتاه آن جلوگیری بعمل آید.

از آیتم های بسیار ساده و آسان بهبود عملکرد اینورتر بازبینی فن خنک کننده اینورتر می باشد که هیچ نیازی به تخصص خاصی نداشته و صرفا با یک نگاه ساده می توان از سالم بودن آن اطمینان پیدا کرد.

اینورتر اینوت در بسیاری از مدل های تولیدی دسترسی به فن حنک کننده را تسهیل نموده و تعویض آن از طریق باز کردن دریچه قاب به راحتی انجام می پذیرد.

حتما از اینکه اینورتر در محیطی کاملا خشک کار می کند و هیچ رطوبتی روی بدنه اینورتر نیست اطمینان حاصل نماید.

در تمامی موارد مطرح شده فوق، به راحتی می توان بهبود عملکرد اینورتر را تضمین و بازدهی مناسبی را از درایو دریافت نمود.

توان اینورتر فروشنده انواع اینورتر تکفاز و سه فاز ایرانی، چینی و اروپایی و نماینده رسمی فروش اینورتر اینوت ساخت چین.

برای خرید و سفارش انواع اینورتر لطفا با شماره ۳۳۹۵۱۳۶۵ تماس حاصل فرمایید