اینورتر پمپ و فن

اینورتر پمپ و فن در اصل اینورتر با کاربری برای مصارف در سیستم های بوستر پمپ، پمپ های طبقاتی و کنترل فن های صنعتی سبک و سنگین می باشد .

در اصل تمامی وظیفه اینورتر کنترل دور می باشد که اینورتر با کاربری پمپ و فن نیزهمین کار را انجام می دهد ولی تفاوت آن در نوع و تعداد پارامتر های تعبیه شده می باشد .

اینورتر پمپ و فن

کاربری ها و ویژگی های  اینورتر پمپ و فن

  • کنترل تعداد پمپ های متعدد

در کاربری پمپ و فن ، اینورتر مربوطه توانایی کنترل چندین پمپ به صورت همزمان را خواهند داشت و با یک اینورتر ، چند پمپ را می توان در سیستم کنترل نمود .

معمولا در مدل های اینورتر با کاربری پمپ و فن ، کنترل حداقل ۳ تا ۴ پمپ به صورت همزمان توسط درایو بدون نیاز به اضافه کردن درایو جداگانه به سیستم وجود ندارد .

این ویژگی باعث می شود در سیستم های بوستر پمپ و سیستم های آبرسانی برج های مسکونی و اطفاء حریق که تعداد پمپ های آبرسان بیش از یک عدد می باشد کارایی بالایی داشته باشد .

با توجه به قدرت توان هر پمپ و تعداد آن ها درایو پمپ و فن با برند مورد نظر تهیه می شود و در سیستم قرار می گیرد و سیستم را کنترل می نماید .

  • کنترل زمان خواب و بیداری

در کاربری درایو پمپ و فن ، پارامتری بسیار کاربری وجود دارد که امکان تعیین زمان Wake Up / Sleep   می باشد که بسایر کاربردی و در کاهش مصرف تاثیر دارد .

این ویژگی این امکان را در اختیار کاربر قرار می دهد که امکان تعیین زمان شروع به کار و توقف سیستم را می توان برنامه ریزی و زمان بندی کرد .

حتی می توان درایو را برای بکارگیری در سیستم به صورت تک تک و بر اساس ترتیب تعیین شده بکار گیری نمود که باعث افزایش طول عمر سیستم می شود .

به همین دلیل و با این ویژگی تک تک پمپ های مورد استفاده در سیستم به صورت یسکان با مدت زمان یکسان بکار گرفته می شوند و میزان استهلاک آن ها به صورت یکسان استفاده می شود .

همچین در زمان هایی که نیاز به استفاده از سیستم وجود نداشته باشد ، می توان درایو پمپ و فن به گونه ای برنامه ریزی کرد که در زمان های عدم استفاده به طور کلی کارکرد آن ها را متوقف نمود .

  • امکان شناسایی خشک کار کردن سیستم

در کاربری اینورتر پمپ و فن یکی از ویژگی های بسیار مورد استفاده که موجب افزایش ایمنی سیستم می شود، امکان شناسایی خشک کار کردن پمپ می باشد .

خصوصیت پمپ در انواع مصارف لزوم کار کردن تحت فشار و لود می باشد و در صورت قطع جریان آب که باعث کاهش و رفع فشار می شود، شدت جریان عبوری پمپ بالا رفته و ناگهان اطلاعات متفاوتی به اینورتر اراده می دهد.

در این زمان درایو این عدم تطابق را شناسایی نموده و با پردازش هایی خاص داخل اینورتر؛ از ادامه فعالیت پمپ جلوگیری می نماید که باعث افزایش طول عمر سیستم می شود .

به طور کلی پارامتر های تعبیه شده در درایو پمپ و فن برای افزایش کارایی، کاهش هزینه، کنترل مصرف و افزایش طول عمر سیستم های آبرسانی طراحی شده اند .

فروشگاه توان اینورتر فروشنده انواع درایو پمپ و فن ایرانی یونیک، چینی INVT  در اینورتر دانفوس سه فاز دانمارک   می باشد .

برای خرید و سفارش انواع کاربری های اینورتر پمپ و فن در برند های متنوع لطفا با شماره تلفن ۳۳۹۵۱۳۶۵ تماس حاصل فرمایید